روزمرگی

سیاستهای زندگی من

روزمرگی

سیاستهای زندگی من

سیاست هفتم:شاد باش و بی نیاز از همه

آیا شوهرت تو رو توی جمع تحویل نمیگیره؟؟؟

پس مطلب رو تا آخر بخون...



من این مشکل رو داشتم!

همسر من همیشه توی خونه کلی باهام خوبه...ولی کافیه که ما بریم خونه مامانش اینها و یا اونها بیان خونمون!!!!

ازین رو به اون رو میشه!! و میشه یه آدم دیگه.

اصلا تحویلم نمیگیرفت.حتی وقتی باهاش شوخی میکردم جوابم رو نمیداد.


وقتی همه خواهرهاش تو تعطیلات جمع میشن این مشکل ما خیلی تشدید میشه!!!

وقتی میگم چرا منو تحویل نمیگیری....میگه من جلوی اونها دوست ندارم ازین لوس بازیا...

و کار من دائم شده  بود گدایی محبت از شوهرم جلوی بقیه.....

ولی به این نتیجه رسیدم که این کاملا روش غلطیه!!!!

حالا یه راه بهتر پیدا کردم!!!


راهش هم اینه اگه بتونیم خوب پیاده کنیم:

دیگه نباید منتشونو بکشیم برای جلب توجه.....چون این جوری فکر میکنن حالا کی هستن....


مثلا سر سفره کنارش بشینیم....
سر سفره براش برنج بکشیم....
موقع میوه خوردن میوه پوست بکنیم و جلوش بزاریم....


اینها باید با محبت انجام بشه....و حالت تابلو نباشه که همه بفهمن.....همون طور که گفتم فرهنگهای هرکدوم ما با هم فرق میکنه متناسب با فرهنگ خودمون.....ذره ذره جلو بریم...مثلا بعضی ها بد نمیدونن که تو یه بشقاب با شوهرشون غذا بخورن و یا بد نمیدونن که مثلا دست شوهرشون رو توی جمع به نشونه محبت تو دستشون بگیرن....

ووو......


این رفتارهای ما کم کم باید برای شوهرمون عادی بشه.....

حتی گاهی که شوهره نیستو یه خوراکی رو آوردن برای همسرمون هم کنار بزاریم...
و یا بگیم فلانی نیست از گلوم پائین نمیره.....بعد شوهرمون رو صدا بزنیم....

و وقتی که مثلا با داداششون ویا دامادشون تو حیاط هستن....واسشون چای ببریم....برای اینکه تابلو نشه واسه بقیه هم بریزیم.

کلا ما خودمون باید از حالت منفعل بودن در بیایم....و بقول دوست عزیزم.....یاد بگیریم خودمون شاد زندگی کنیم.....و منتظر نباشیم این شادی رو شوهرمون برامون فراهم کنه.


1-اول اینکه دیگه این جمله رو بهشون نگیم که توی جمع منو تحویل بگیر...چون وقتی آدم رو مجبور به یه کاری کنی چون حالت اجبار پیدا میکنه ... سعی میکنه ازون کار فرار کنه....


2-ازین به بعد توی جمع ما اونها رو بطور نامحسوسی تحویل بگیریم....البته خودش نباید بفهمه!! 


3-و در آخر اینکه در عین اینکه بهشون محبت میکنیم...

خودمون رو بی نیاز از اونها نشون بدیم...گاهی اوقات تو شلوغی خونه مادرشوهر خودمون رو اصلا جلوش آفتابی نکنیم...

مخصوصا جاهایی که می بینیم خیلی جوگیر شده و اصلا ما رو نمیبینه!!!!

تا خودش بفهمه که خیلی هم در دسترسش نیستیم.....خودمون رو با افراد اونجا و یا کاری سرگرم کنیم.حتی با بچه ها....

نظرات 15 + ارسال نظر
مامان زهرا نازنازی دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:05 ب.ظ http://www.zahra1389.persianblog.ir

سلام عزیزم

ممنون از حضورتخیلی خوشحالم کردی

سپاسگزار بابت لینک. من خیلی وقت پیشا شما رو لینک کرده بودم.

خیلی جالب بود. کلی استفاده کردم. خیلی از مواردی رو که گفتید بهشون اعتقاد دارم و صحیح هستن.

وبلاگ خیلی خوبی داری

مامان مریم دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:46 ب.ظ

عزیزم خیلی عالی بود.....میسی گلم...

ناشناس دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:48 ب.ظ

سلام الیس خانم....نکات جالبی رو گوشزد کردی واقعا

سحر دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:50 ب.ظ

Persian Friends دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:15 ب.ظ http://persianfriends.persianblog.ir/

نوزده اسفند جشن ملی نیکوکاری

مامانی یاستین پنج‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:34 ب.ظ http://yastin.niniweblog.com

سلام ،عزیزم
خیلی با حالی،اما قبول کن انجام این کارا یکمی سختتتتته
لینکت کردم ،دوست داشتی بهمون سر بزن
میبوسمت

فوزی دوشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:03 ق.ظ http://mamafozi.blogfa.com/

مثل همیشه عالیییییییییی منم لینک کردم شما رو

ریحانه دوشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:51 ق.ظ http://reiifar.blogfa.com

جالب نوشتی و کاربردی دستتون درد نکنه.

زیبا چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:28 ب.ظ http://harfayedeleman.persianblog.ir

مرسی قشنگ بود.

صنم چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:26 ب.ظ

خیلی جالب بود
ممنون

مامان کسری شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:34 ب.ظ http://www.golpagol.blogfa.com

خوب بود البته من با این روشها آشنا بودم اما الان اطلاعاتم کامل تر شد.
البته جالبه بگم بیشتر همسرم این مسائل رو رعایت میکنه تا من و من واقعا ازش ممنونم

صبا یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:39 ق.ظ

مرسی . موضوع مهمی بود. در واقع واسه من خیلی مهمه. منم دقیقا همین کارا رو انجام دادم جواب داد

شکوفه شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:11 ب.ظ http://goleman.blogfa.com

وای آلیس جون شما همونی هستی که توی تاپیک حاضر جوابی بودی درسته ؟ وبلاگتو گم کرده بودم .
با این سیاست هفتم کاملا موافقم . خودم هم تازگیها به این نتیجه رسیدم .

الهه دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:28 ق.ظ http://جزیره ی تنهایی

الیس جان. شما خدایی اخلاقات شبیهه منه. منم دقیقا اوایل عقدم همین مشگل رو داشتمو خیلی عذاب میکشیدم. الان طوری شده که وقتی تو جمع خانواده ی همسرم هستم شوهرم مثل رد یاب دنبال من میگرده. بهش فهموندم باید بهم توجه داشته باشه. حالا چه تو جمع چه تو خلوت....

فاطی دوشنبه 23 تیر‌ماه سال 1399 ساعت 03:09 ق.ظ http://l can't be hopeless cause l still have God


سلام عزیزان،من این درس بزرگ رو از جاریم یاد گرفتم شوهرش خیلی عصبی بود انقد تو جمع این کارها رو کرد به نظر دیگران اهمیت نداد،زیر دیپلمه ولی من مدرس یه عالمه شاگرد اون خوشبختانه واقعیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد